Amikor bárhová nézel, fantasztikus fotók vesznek körbe és biztos te is felvéretezted magad olyan tévhitekkel, amikről meg vagy győződve, hogy az úgy igaz, pedig nem is biztos, hogy így van. Ezek pedig elronthatják azt a játékosságot, azt az élvezetet, a tét nélküli gyakorlás szépségét, ami az utadon kísérhetne, amikor ismerkedsz a fotózással. 

  1. Csak (drága) tanfolyamon lehet jól tanulni. 

Vannak egynapos workshopok celeb fotósok mellett 90.000 Ft-ért. Vannak 300.000 Ft-ért OKJ képzések kérdéses hasznosítható tudással. Elmehetsz több évig tartó szaksuliba. Vehetsz külföldi tanfolyamot. De úgy érzed, nem szívesen szánnál ennyit rá, mikor még azt sem tudod, melyik végén kell megfogni a gépet.
A lényeg viszont nem itt lesz. A képeid attól lesznek jók, ha megtanulsz látni. Megtanulod látni a fényt, az árnyékot, a mintákat, a kontrasztokat, a kompozíciós elemeket. Megérted ezeket és alkalmazni is tudod. Lehet, hogy egy OKJ tanfolyamon meg fogod ismerni az első fényképezőgépek belső szerkezetét vagy hogy milyen vegyszerrel kell előhívni a képet, de lehet, hogy neked most és itt nem erre van szükséged. A Start! tanfolyamot pont ezért írtam nektek. Hogy ne kelljen sok-sok pénzt áldozni valamire, amiről még nem tudod, hogy mennyire gondolod komolyan, viszont abban segít, hogy beleszeress a fényképezésbe: )

  1. Csak drága géppel lehet jó képeket csinálni. 

Ahogy az előző pontban is, itt sem ez számít. Sok olyan “kísérlet” látott napvilágot, amikor profi fotósoknak adtak játék fényképezőgépet. Nem mondtad meg, hogy az elkészült kép a játék kamerával vagy a profi fényképezőgéppel készült-e.
egy bizonyos szinten túl persze számít, hogy az objektíved mire képes vagy hogy mennyire bírja a sötétet a kamerád (azaz nehezebb fényviszonyok között mennyire lesz szemcsés a kép). De jó képet nemcsak jó felszereléssel lehet csinálni. Rajtad fog múlni. Az egyik kedvenc mondásom: egy fényképezőgép sem képes jó képet készíteni önmagában, ahogy az írógép sem tud magától regényt írni. Sokan talán, főleg az okoseszközök korában azt várjuk el a géptől, hogy gondolkodjon helyettünk, hogy biztonságban érezzük magunkat általa, “ha én el is rontom, majd ő jobban beállítja magát”, de sokkal többet számít, hogy mi van a képen, mint hogy mivel készült. 

  1. Mindig legyen elmosódott a háttér

Egy portrénál vagy egy olyan helyzetben, amikor szeretnéd a témádat kiemelni a környezetéből, sokat emel a képen, ha szép elmosódott a háttér, mert nem vonja el semmi más a figyelmet a lényegről. Ugyanakkor feszültséget okozhat benned, ha a mobilod vagy a fényképezőgéped ezt nem tudja (alacsony rekeszérték kell hozzá, a legmenőbb objektívek 1-es értéket is tudnak, de ez többmillió forint és itt már két egymás melletti szempilla közül csak az lesz éles, amelyikre állítottad az élességet (jó, túlzok, de kb. így képzeld el. Az én leggyakrabban használt objektívemnek a legalsó rekeszértéke 4-es és már az is szép elmosott hátteret hoz megfelelő beállítások mellett.) Pedig nem kell ám mindig elmosódott háttér! Az csak egy technika a sok közül. Ha a fényképezőgéped ezt nem tudja, akkor a modelledet állítsd, ültesd egy semleges, egyszínű háttér elé vagy mozogj te úgy, hogy a háttérben ne látszódjon olyan sok minden: guggolj le, állj oldalabbra, fotózz felülről. 

  1. Akkor jó egy kép, ha soka like-olják 

Szerintem ezt már azért mind tudjuk az eszünkkel, hogy egy kép kedveléseinek a száma sok mindentől függ: mikor posztoltál, honnan, milyen eszközről, van-e link mellette, stb.. Mégis beleesünk sokszor abba a hibába, hogy főleg kezdő fotósként azt gondoljuk, ha a barátaink nem kedvelik olyan sokan, biztos nem is olyan jó kép. Pedig ez nem ezen múlik. És különben is, nem a közösségi felületeknek fotózunk, hanem magunknak, igaz? 

Hamarosan indul a Start! Online tanfolyam szülőknek, gyere, legyen a tiéd a 40 db 20%-os kupon!

[wpcdt-countdown id=”25820″]

Szeretnék kapni 20% kedvezményt!

* kötelező