Néha csak rohanunk a feladataink után, csak van egy álmunk, amit hajszolunk, amit akár évek óta hordozunk magunkban. 

De időről időre meg kell állni, hogy átgondolod: miért is csinálod? 

Ha pedig most kezded a vállalkozást, anélkül egy tapodtat sem, hogy megfogalmaznád magadban: miért szeretnél vállalkozó lenni és miért pont a fotózásból szeretnél megélni. 

Tudom, tudom, mert mindig ezt csináltad, mert ez az álmod, mert, mert ….

De kérlek, miután végigolvastad ezt az írást, ülj le picit, vedd elő a vállalkozói naplódat vagy egy papírt, és írd le mindazt, ami a következőkben be fog ugrani. 

MIÉRT KELL TUDNOD A MIÉRTED? 

  • Ha megtorpansz, elfáradsz, kétségeid merülnek fel, ehhez mindig vissza tudsz nyúlni: emékezteted magad, miért fontos neked ez a misszió és jó eséllyel ez tovább fog vinni. 
  • Akadályok lépnek fel, visszautasítottak, nincs elég munkád? Csak gondolj arra, miért kezdted! 
  • Ezzel fogsz kitűnni a tömegből. Manapság nem könnyű olyat kitalálni, ami még nincs. Nem könnyű olyan szolgáltatást nyújtani, amit még senki nem csinál. Ezzel viszont ne legyen problémád, hiszen ha csak egy lehetne minden ipargából, már rég kihaltak voltak a fodrászok, fogorvosok, ügyvédek. Nem baj, ha vannak versenytársaid.
    Viszont ahhoz, hogy meg tudd fogalmazni, hogy coachként, jógaoktatóként, üzleti tanácsadóként, fotósként te miért vagy más, tudod kell, hogy miért csinálod. 
  • Ez lesz minden tervezés alapja. Ez alapján fogod meghatározni a rövid- és hosszútávú céljaidat. 
  • Ha tudod a miérted, erre alapozva tudod megfogalmazni a missziódat, a víziódat, azokat az értékeket, melyek mentén felépül a vállalkozásod. 
  • Ezek pedig, ha ügyesen kommunikálod, olyan közösséget építenek köréd, akik hűséges követőiddé, rajongóiddá, sőt, akár barátaiddá válhatnak, mert azonosulni tudnak a miérteddel, a misszióddal. 
  • A kommunikációd őszinte, autentikus, megingathatatlan lesz. Amikor valaki csak azért csinál egy vállalkozást, hogy jó vastag legyen a pénztárcája, abból a vastag pénztárcából meg kell fizetnie azt a csapatot, akik beleteszik a “szívet” neki. Amíg magad vagy, ezt neked kell képvislened. Ha tudod a MIÉRTED, tudod, hogyan kommunikálj. 
  • Könnyebben írod majd meg a szövegeidet, legyen az egy Facebook-poszt, egy hírlevél vagy a honlapodon a Rólam oldal. 
  • Biztos hallottál már a storytelling, a történetmesélés hatalmáról, most a 2020-as évek egyik legizgalmasabb trendje. Megváltozott a marketing-irány, a régi jól bevált szövegek már nem adnak el olyan jól. Az emberek szotrikra vágynak. Jobban tudnak azonosulni a márkáddal, jobban át tudod adni az üzenetet, bele tudod vinni a szórakoztató faktort a brandedbe. Ha tudod a miérted, tudsz ehhez történeteket is kapcsolni. Akár azért, mert kislányként mindig is fodrász akartál lenni, mert a nagynénéd haját mindig te raktad be, de az is lehet a miérted, mert egy trauma, dráma történt az életedben. E cikk írásának a napjaiban találtam rá a yoursuper.eu (és .com) vállalkozásra, két huszonéves német fiatal világmárkát hozott létre superfood-porokból. A márkájuk egyik építőköve a sztori, miszerint a csapat fiú tagjánál 24 évesen rákot diagnosztizáltak és a porok segítségével (is) gyógyult meg.

Szeretnéd megtanulni, hogy a tehetséged mellé hogyan tudod odatenni annak a bizonyos fűszerkeveréknek a többi összetevőjét is? Hogy hogyan lesz ebből egy stabil lábakon álló rendszer, ami a megélhetésed lesz? Írj nekem, segítek neked az utadon! 

Kezdd el máris!

Töltsd le a csekklistát, ami a legjobb sorvezetőd lesz a fotós vállalkozásod elkezdéséhez. 

Nem a netről ollóztam össze. Saját tapasztalat, rátok alakítva.